تبلیغات
پرواز - تناسب اندام پس از زایمان
پرواز
تقدیر بی تقصیر نیست

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

تناسب اندام بعد از زایمان

از خود گذشتگی و صبر كلید رسیدن به اندامی متناسب بعد از زایمان است، درست مثل قبل از بارداری. اگر فكر می كنید حتی تصور داشتن اندام زیبا و متناسب بعد از زایمان، احمقانه است، سخت در اشتباهید. فقط كافی است كه امیدوار باشید. در ادامه به نكاتی اساسی در مورد رسیدن به این هدف پرداخته می شود.

بعضی از خانم ها تصور می كنند كه اگر بلافاصله بعد از زایمان از روی بستر برخواسته وبه طرف دستگاه ترید میل بروند، به موفقیت دست می یابند. همیشه به خاطر داشته باشید كه شرایط زندگی بعد از زایمان به گونه ای نیست كه بتوانید به سرعت وزن كم كنید. این حقیقت باعث می شود كه زنان نسبت ظاهر خود كمی صبور تر باشند و بعلاوه احساس بهتری داشته باشند. ممكن است با دیدن بعضی از خانم ها كه حتی بعد از زایمان اندام متناسبی دارند، دچار تردید شوید. در صورتی كه باید بدانید كه این گونه افراد ممكن است در طول بارداری دچار اضافه وزنی كه اغلب زنان می شوند، نبوده اند و یا اینكه بعد از زایمان از یك رژیم فوق العاده سخت و البته احمقانه پیروی كرده اند كه متخصصان كاملا با آن مخالف هستند. متخصصان هشدار می دهند كه برای رسیدن به اندام متناسب بعد از زایمان به هیچ عنوان از رژیم های سخت خوراكی و برنامه های ورزشی شدید استفاده نكنید ، به خصوص اگر دوران بارداری سختی را سپری كرده اید یا به صورت سزارین زایمان كرده اید و از همه مهم تر اینكه بچه شیر می دهید. بدترین چیز از نظر متخصصان این است كه زنان بخواهند برنامه ای كاملا سخت را به صورت سریع در پیش بگیرند و زود به هدف برسند.
بهترین زمان برای شروع برنامه : اگر چه اغلب زنان تصور می كنند كه رژیم غذایی روشی سریع برای رسیدن به اندام متناسب است، متخصصان معتقدند كه كاهش چشمگیر كالری دریافتی روشی صحیح نمی باشد ، به خصوص اگر بچه شیر می دهید. شما باید در این دوران (شیردهی) 1800 تا 2000 كالری دریافت كنید. اگر این مقدار كالری را كم كنید نه تنها باعث كاهش وزن شما نمی شود، بلكه نوزاد و كودك شما را دچار كم وزنی می كند. زیرا در این صورت نمی توانید شیر با كیفیتی به كودك خود بدهید. به نظر متخصصان بهتر است كه تا 6 هفته بعد از زایمان حتی به فكر رژیم گرفتن نباشید. البته كاهش جزئی وزن در این زمان نرمال است ، اما اگر بخواهید غذای مصرفی خود را به صورت چشمگیر كاهش دهید ، كار صحیحی نیست ، زیرا شما نیازمند انرژی كافی برای شیردهی هستید.
یك خبر خوب: شیردهی باعث مصرف كالری می شود. این كار باعث می شود كه اضافه وزن دوران بارداری كاهش چشمگیری پیدا كند.
اگر كودك خود را شیر نمی دهید، پیروی از رژیم غذایی بدون اشكال است، فقط به خاطر داشته باشید كه هرگز بیشتر از نیم كیلوگرم وزن در هفته وزن كم نكنید.
اگر چه پیروی از رژیم غذایی بعد از زایمان ممنوع است ، ولی انجام تمرینات بدنی سبك بدون اشكال خواهد بود. به نظر متخصصان تمرینات بدنی نه تنها باعث برگشت وزن متناسب بدن می شود ، بلكه انرژی لازم را نیز فراهم می كند و مانع از بروز افسردگی های رایج بعد از زایمان است.
اما زمان مناسیب برای شروع تمرینات چه وقت است؟ در این رابطه بهتر است با پزشك خود مشورت كنید، به خصوص اگر دوران بارداری سختی را سپری كرده اید یا زایمان سختی داشته اید . اغلب متخصصان معتقدند كه زمان شروع تمرینات وابسته به توان شخصی فرد است و البته رعایت حد تعادل در این زمینه مهم  است. تمرینات ورزشی باید احساس بهتری را برای شما به همراه داشته باشد ، نه اینك اوضاع را بدتر كند.
بهترین نوع تمرین بعد از زایمان پیاده روی است. به طور كلی برای شروع تمرین می توانید از فعالیت هایی كه سه ماهه سوم بارداری می توانستید انجام دهید ، شروع كنید. سپس مقدار آن را درست مثل مقدار فعالیت در سه ماهه دوم ، اول و قبل از بارداری افزایش دهید. این روند باید در طول 4 الی 6 ماه ادامه یابد.بهترین تمرینات ، تمرینات قدرتی برای تقویت میانگاه یا نیمه وسط بدن است. زیرا اگر چه ممكن است در دوران بارداری این بخش از بدن قوی بوده باشد اما مطمئنا در دوران بارداری به دلیل ضعف و كشیدگی ، نیروی اولیه خود را ندارد وبه علاوه به مدت 9 ماه چیزی اضافه بر وزن را حمل می كرده است. تمریناتی مثل نشست و برخاست ملایم(در صورتی كه سزارین نشده باشید)، منقبض كردن و سپس رها كردن بخش لگن و ... می تواند برای تقویت این بخش موثر باشد.
حرف آخر: آنچه از نظر متخصصان هشدار دهنده و قابل توجه است، این است كه هر فعالیت بدنی كه در پیش می گیرید، استرس فوق العاده بر مفاصل وارد نكند. تمریناتی مثل راه رفتن سریع، پریدن و دویدن از جمله تمرینات پر تنش بر مفاصل است. حداقل به مدت 6 تا 8 هفته بعد از زایمان از انجا این گونه تمرینات اجتناب كنید.
دلیل: در دوران بارداری هورمونی به نام رلكسن Relaxen در بدن تولید می شود كه باعث ضعف و سستی مفاصل می شود و طبیعتا آسیب پذیری مفاصل را افزایش می دهد. این هورمون حداقل برای چند هفته بعد از زایمان در بدن باقی می ماند . بنابر این ایجاد فشار بر مفاصل در این زمان ، باعث بروز آسیب جدی به مفاصل می شود. به هر حال، هر نوع تمرینی كه انجام می دهید، باید متوجه بروز بعضی از علائم خطر نیز باشید. علائمی نظیر:
1-    خونریزی شدید
2-    درد شكم و لگن
3-    نفس نفس زدن فوق العاده
4-    بروز خستگی حتی بعد از ورزش های ملایم
5-    درد ماهیچه ای كه بیش از  2 روز ادامه یابد.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : mehdi d

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • چه نوع مطالبی برای شما جذاب می باشد؟





نویسندگان


کتاب زنانی که مردان عاشقشان می شوند


قابل توجه کلیه خانمها(مجرد و متاهل)

آیا فکر کرده اید چرا تا بحال مجرد مانده اید؟

چرا تا کنون فرد مورد مورد نظر خود را پیدا نکرده اید؟

آیا می دانید مردان به دنبال چه زنانی هستند؟

آیا می خواهید این مشکلات را رمز گشایی کنید؟

شاید هم می خواهید آتش عشق را در زندگی مشترک خود شعله ور کنید!

آیا تا به حال پیش آمده که در مورد روابط خود بیندیشید و سپس احساس کنید که یک جای کار می لنگد؟احتمالا شما نیز مانند بسیاری از افراد، مجرد هستید و روابط اجتماعی خوبی هم دارید و برای آشنایی بیشتر، با افراد بسیاری ملاقات کرده اید و از خود می پرسید که چرا با این وجود نمی توانید فرد مورد نظر خود را پیدا کنید شاید هم متاهل باشید یعنی شریک زندگی خود را پیدا کرده اید اما احساس می کنید در این زندگی مشترک، عشق را گم کرده اید.پاسخ شما در این کتاب نهفته هست!!
بسیار خوب، اگر می خواهید همسر مناسبی پیدا کنید یا آتش عشق را در زندگی مشترک خود شعله ور کنید کتاب مناسبی را انتخاب کرده اید.
زنان بسیاری وجود دارند که در برخورد با مردان دارای مهارت بسیار بالایی هستند.گویا این زنان خصوصیاتی دارند که براحتی می توانند مردان را جادو کنند. با مطالعه این کتاب می توانید به اسرار انجام اینکار پی ببرید.
این کتاب اصولی را ارائه می دهد که هم برای افراد مجرد و هم برای آنان که متاهل می باشند کاربرد دارد.



کتاب رازهای جذب دیگران


قابل توجه خانمها و آقایان

رازها و جذابیتهای درون خود را کشف کنید

افراد را در نگاه اول شیفته و مقهور خود نمایید!

هر کسی را در هر زمانی به خود علاقمند کنید!

ذهنیت افراد را تغییر دهید و نیرنگها را تشخیص دهید

آیا از بازیچه شدن و مورد سوء استفاده قرار گرفتن خسته شده اید؟آیا گاهی اوقات احساس می کنید به حرف شما توجه نمی کنند یا اینکه به اندازه کافی مورد احترام قرار نمی گیرید؟
آیا تا بحال دوست داشته اید کنترل هر مکالمه یا موقعیتی را در دست بگیرید؟وقتی می توانید از بزرگترین اسرار علم روانشناسی برای باز کردن راه خود استفاده کنید چرا اجازه دهید دیگران کنترل زندگی تان را بدست گیرند؟ با استفاده از این اسرار می توانید هر فردی را به هر کاری که دوست دارید وادار کنید و دیگر احساس ناتوانی نکنید.
در این کتاب شما به دنیایی وارد می شوید که علم روانشناسی در آن حاکم است.تشخیص دادن نیرنگها ،تغییر دادن ذهن افراد یا کنترل کردن موقعیتها،که با استفاده از دستورالعملهای آسان و یک سری راهکارها و روشهای بسیار ساده که در این کتاب شرح داده شده است امکانپذیر می باشد.در این دنیا شما می توانید کامل ترین و پیشرفته ترین برنامه های روانشناسی را به کار گیرید تا ذهن خود را به نیرومندترین اسلحه خود تبدیل کنید.